17 Kasım 2010 Çarşamba

Allen Iverson #2


Daha önceden dedikodular arttığında bir şeyler yazmak istemiştim fakat yazamamıştım, resmileşince yazarım demiştim. Olay resmileşti inanmadım, sözleşmeyi imzalattık ulan dediler inanmadım, resmi sitede duyurdular resim mesim koydular Kartal Yuvası forma satışlarına başladı inanmadım. Olur bir terslik dedim. En sonunda uçağı kaçırdı, hah dedim işte başladık. Olmaz o iş hacıııı dedim kendimden emin bir şekilde. Adam geldi, İstanbul'a ayak bastı. E oynayacak mı bakalım dedim, yine inanmadım. Dün maç başlayana kadar da hala inanmıyordum. Fakat bir de baktım ki adam sahada. 4 numaralı Iverson forması! Beşiktaş Cola Turka forması. Altında Krispi falan yazıyor.

Dün maçın bir kısmını izleyebildim, maç sonunda yenilmişiz. Iverson neler yaptı bakmadım da. En son 3 sayı, 2 ribaund ve 1 asisti mi ne vardı. Kendi halinde takılıyordu fakat o hali bile seyirciyi havaya sokmaya yetiyordu. Attığı ilk sayılarda seyirci adeta çıldırmıştı. E haklılar tabi. Adam Iverson ulan! Allen Iverson! Yaşı 30 küsür olmuş kim takar?

Bir nesil sırf bu adamla Reebok'ı sevdi, Reebok ürünlerini kullandı, Reebok'ın "havalı ayakkabı"larını giydi. Sırf bu adamdan görüp MSN nicklerini, forum imzalarını "Only the Strong Survive"lar ile doldurdu, hayat felsefesi haline getirdi. Bir nesil bu adamın yaptığı crossoverları taklit etti, mahalle arası maçlarda şut atarken "ayvırsııııın" diye bağırdı, kendini onun yerine koydu. En ilginç olanı belki de yine bir nesil koluna çorap kesip taktı, ona benzemeye çalıştı. Bir nesil bu adamın söylediği sözleri "of bee adam ne demiş duydun mu!" diyerek bir diğer arkadaşına anlattı. Bir nesil sırf bu adam için Sixers taraftarı oldu.

Ben de yaşım sebebiyle o nesildenim, her ne kadar Sixers taraftarı olmadıysam da Philadelphia'daki efsanevi günlerini izleyebildiği için kendini şanslı sayanlardanım. Philadelphia'daki efsanevi günleri dediysek de günler değil, yıllar. Başarılarını, yaptıklarını tek tek saymayacağım, herife haksızlık olur. Bu yazıyı yazış amacımı da bilmiyorum. Düne kadar umutlu bile değildim, inanmıyordum ama dün bu adam çıktı Beşiktaş'ımız için oynadı ya, ne diyim ki?

Hiç yorum yok: