1 Eylül 2010 Çarşamba

The Big Bang Theory

Geçen yıl How I Met Your Mother'ı izlemiştim, 5. sezonu da hafta hafta takip etmiştim ve benim için en iyi ve alternatifsiz bir komedi dizisi durumundaydı. O bitince de bölüm süresi kısa ve komedi türünde dizi arayışlarım sonucunda buldum The Big Bang Theory'i -ne büyük keşif?!- indirdim ve 2-3 gündür de izliyorum.

İlk başlarda HIMYM gibi olmasa da onun yokluğunda eh işte idare eder diyebileeğim bir yapım gibi gelmişti bana, karakterleri henüz tam olarak tanıyamadığım için pek de komik gelmiyordu ve ilk bölümlerde olaylar bir sonuca bağlanmadan bitiveriyordu genelde. Arkaplan olarak da çokça Sheldon ve Leonard karakterlerinin eve giderkenki merdiven çıkışları kullanılıyordu. Bu da diziden çabukça sıkılabileceğimi düşündürtmüştü bana fakat dizi her bölümde üstüne bir şeyler katmaya başladı. Konu sıkıntısı yok, karakterler tam olarak oturdu ve olağan bir şekilde ilerliyor. Şu an 1. sezonun 15. bölümdeyim ve rahatça söyleyebilirim ki en az HIMYM kadar kaliteli bir yapım.

Dizide 5 karakter var ve şöyle bir düşündüğümde 5'i de benim için bu dizi adına 1 numaralı karakterler. Bu açıdan da dizi fark yaratıyor benim için. Mesela HIMY'da rahatça 1 Barney, 2 Lily, 3 Marshall diye sıralayabiliyorken bu dizide bir türlü bunu beceremiyorum. Sheldon'ın konuşmaları ve gülüşü, Leonard'ın bakışları, Howard'ın ses tonu, Raj'ın kadınlarla konuşamaması ve Penny'nin bakışları, mimikleri bazen o kadar komik olabiliyor ki, diziyi saatlerce izlesem de sıkılmayacakmışım gibi hissediyorum.

Özetle, bu türü seviyorsanız kaçırmayın. Kaçırırsanız büyük hata yaparsınız diyorum ve bitiriyorum. Zaten topu topu 20 dakika her bölüm ve bunu diziyi izlerken bir anda siyah ekranın gelişinden anlıyorsunuz. Daha n'olsun?

Hiç yorum yok: