28 Eylül 2010 Salı

Cem Adrian

Ses tellerimiz var. Konuşuyoruz, şarkı söylüyoruz, bağırıyoruz, garip sesler çıkartıyoruz falan, iş görüyor yani baya. İnsanlarda ortalama bir ses teli uzunluğu vardır ve bu tellerin uzunluklarıyla doğru orantılı olarak çıkartabilidiğimiz ses de artıyormuş.
Şimdi çok anlamadığım oktav meselesine girecem, biz erkekler genelde 2., 3. ve 4. diziden ses çıkartıyormuşuz konuşurken, şarkı söylerken. Kadınlar ise genelde 5. diziyi kullanıyormuş (dediğim gibi hiiç anlamıyorum nerdeyse bu muhabbetlerden, yanlış kullanmış olabilirim bile bu terimleri).  Buraya kadar her şey tamam sanırım.
Şimdi Cem Adrian diye bir vatandaş var. Yugoslav kökenli, Edirneli bir vatandaş. Bu da konuşuyor ama öyle benim gibi sadece 2. ya da 3. diziden konuşmuyor. 8 oktav var toplamda, herif 7'sini kullanabiliyor (oha!). Amca en incesinden en kalınına kadar bütün sesleri çıkartıyor neredeyse. Bunun nedeni de normal insanların sahip olduğu (ilk başta bahsetmiştim) ses tellerinin 3 katı uzunluğunda ses tellerine sahip olması. Tabiri caizse Cem Adrian'ın ses telleri g*tüne kadar uzanıyor ki buna bağlı olarak da g*tünden ses çıkartabiliyor.
He bu adam yeni değil, ben de yeni tanışmıyorum bu tek kişilik orkestrayla ama bilmeyenler de bilmeli bence.
Yine diyebilirsiniz ki bu hacının sesi bu kadar güzel de niye biz bilmiyoruz (tabi ki bunu bilmeyenler söyler, bilen biliyordur zaten Cem Adrian'ı) diyen olursa da bunun nedeni muhtemelen Adrian'ın çok medyatik bir sima olmamasıdır derim.
Bir röportajında da;"Eğer İbrahim Tatlıses'in zamanında çıkmış olsaydım, soyadım Adrian yerine Çokses olurdu" demiş, güldürmüş, kafa dinletmiş insandır kendisi.

Hiç yorum yok: