22 Ağustos 2010 Pazar

Beşiktaş 0 - 2 İ.B.B.

Bu maç Schuster'in takıma kazandırdığı ilk mağlubiyet olarak geçsin tarihe. Bugün ne yaptı, aklından geçen neydi bilemiyorum. Sahaya öyle bir 11 çıkardı ki oyuncuları sahaya kafamda yerleştiremedim. Zaten anladığım kadarıyla Schuster de yerleştirmemiş. Çıkın oynayın demiş. Artık rakibi küçümsemesinden kaynaklı mı, yoksa bu maçı hazırlık maçı mı sandı bilemiyorum fakat inanılmaz hataları vardı bugün Schuster'in. Oku burayı Schuster, sana iki çift lafım var!

Öncelikle Sayın Schuster, Bobo'yu 18'e almamak nedir? O mu fazla geldi? Senin elindeki tek becerikli, gol atabilen forvet Bobo'ya bugün 18'de dahi yer açamadın. En sonunda da denize düşen yılana sarılır mantığıyla Nobre'yi oyuna aldın. Maçı izlerken kim nerde oynuyor bir türlü anlayamadım. Holosko Nihat Hilbert sağ kanadı kullandı. Savunmada bir ara Deli İbo stoper oynadı, Ferrari bir ara orta saha oynadı, forvetimiz yoktu falan filan. Olması istenen forvetimiz de sanırım Holosko ve Nihat'tı fakat nedense olmadılar.

Nihat demişken kendisine ayrı bir paragraf açmak istiyorum. Bu adam duran top kullanmasın. Mümkünse yanına bile yaklaşmasın. Zaten frikiklerde topun barajın tam ortasına çarpıp geri döneceğini bildiğimizden heyecan bile yapmıyoruz. Bari kornerlerde falan heyecanlandırmasın bizi. Quaresma, Delgado gibi adamlar varken bırakın onlar kullansın. Ayrıca Nihat'a bu sezonki en önemli transfer falan demiştim sezon öncesi. Onu da unutun. Nihat bildiğimiz Nihat. Beşiktaş'ın çocuğu falan ama olmuyor böyle.

Gelelim tekrar Schuster'e, bugün savunma hattını neredeyse orta sahaya kurduğu için rakip sık sık ara paslarla gol aradı. Cenk Gönen de bu tür pozisyonlarda tehlikeyi önleyebilmek için sık sık kalesini terk etmek zorunda kaldı. Genç kaleci, bu tür pozisyonları okuması zordur. 1 olmadıysa 2 olmadıysa 3.de hata yapacaktır ve yaptı da. Biz ekran başında bunu farketmişken ve deliye dönmüşken sen bunu göremedin mi Schuster?

Ayrıca bir de Delgado dökülürken ve oyunu açabilmek için yaratıcı oyuncuya ihtiyacımız varken neden Guti 70 dakika kenarda bekletilir onu anlayamadım ben. Ha dersen Guti yorgun, eyvallah derim. O zaman al Necip'i oyuna. En azından defansif anlamda rahatlat takımı. Nihat, Holosko ve Hilbert konusunda ise kendisine bir şey demiyorum. Eli mahkumdu, yapacak bir şeyi yoktu. Bobo mu vardı ki onu düşünsün bu isimlerden birinin yerine?

Son paragrafı da İbrahim Üzülmez için açmak istedim, bu adamı 36 yaşında hala oyununun üstüne bir şeyler katarken, deli gibi ordan oraya koşarken görüyorum ya işte en çok o zaman seviniyorum. Adam bu yaşından sonra Quaresma'dan bir şeyler öğrenmiş çalım atmaya, sağ ayağıyla orta açmaya başladı. Helal olsun İbo!

Hiç yorum yok: