13 Temmuz 2010 Salı

Güne Erken Başlamak...

...iyidir derler fakat benimki biraz daha farklı. Şimdi en kısa tanımla, odam yazları oldukça sikko bir konumda. Bütün ev püfür püfür eserken benim odamda rüzgarın r'si olmaz mesela. Dolayısıyla gece de uyumak zordur sıcaktan. Hatta genelde odamdaki vantilatörü açık bırakarak uyumayı tercih ediyorum bu yüzden. Ancak öyle bir vantilatör ki, kafasının sürekli dönmesini sağlayan mekanizması bozulmuş. 1-2 dakika dönüyor, sonra tık, duruyor. Artık nerde durursa şansıma. O yüzden geceleri vantilatörü de tırsa tırsa açıyorum yani. Yüzüme gelirse, belime gelirse s.ker m.ker diye. Neyse, bu geceye ve sabahına gelelim.

Gece bir şekilde uyumayı başardım. 2 buçuk civarı girdiğim yatakta 3 buçukta uyumuş olsam da başardım. Mutlu bir uyku artık gerisi. Sabah 9 gibi annem tarafından uyandırılıp pazara (evet, bildiğimiz meyve-sebze satılan yer) yardıma gitmek üzere uyuyorum. Buraya kadar sorun yok. 5 buçuk saat uyku, oh mis.

Sabah 7. Gözlerimi bi açıyorum. Yatağımın tek bir bölgesinde, yaklaşık 30x40 cm'lik bir dikdörtgen alan güneş alıyor. Ama nasıl alıyor anlatamam. Öyle bir alandan giriyor,  pencerenin dibinden odama ulaşıyor ki anlatmak cidden zor. Pencere 5 cm solda olsa sorun olmayacak yani o derece. Güneşin geldiği yer de tabi yastığımın üzeri. Kafama geliyor güneş. Gözlerimi bi açtım ki güneşle göz göze geldik. E tabi bi süre gözler karardı öyle. Hay ben böyle şansın diyip tekrar uyumaya çalışıyorum, kafamı hafiften sola koyuyorum. Orası güneş almıyordu. Yeniden uykuya dalarken güneş oraya da gelmeye başladı. Bu sefer de kafamı yatağın diğer ucuna koymayı denedim. Koydum, bu sefer ayaklar yandı. Güneşle mücadelem bu şekilde devam ederken baktım saat 7 buçuk civarı olmuş. Annem uyanmış, oldukça zinde. Yürüyüşe çıkacak. Ben de tabi güne erken başlamanın tarif edilmez mutluluğunu yaşıyorum. Bu mutluluk da tabi tekrar uyumama engel oluyor.

Bugünkü planımsa aşağı yukarı şöyle, saat 3 gibi spor salonuna gitmek, 5'e kadar orda kalıp, 5'ten sonra dayanabildiğim kadar basketbol oynamak ve ondan sonra da kısa bir yürüyüş yapmak. 3 buçuk saat uykuyla bakalım ne kadar güzel bir gün geçirebileceğim. Son olarak, güne erken başlamak iyidir demiştik değil mi?

Hiç yorum yok: