27 Temmuz 2010 Salı

Lise Dizileri

Yazıya nasıl başlasam da yazıyı klişelere teğet geçerek tamamlasam bilemiyorum. Ama şu lise dizilerinde eşşek kadar adamların oynamasına uyuz oluyorum kardeşim! Ünlü oyuncu oynatacağız diye eşşek kadar herifleri oynatmayın şu dizilerde.

Mesela son örnek Küçük sırları ele alalım. (ele almak?!) Dizide Çetin karakterini oynayan Burak Özçivit 26 yaşında. Oha! Gençlik dizilerinin vazgeçilmez ismi Sinem Kobal 23 yaşında. Merve Boluğur da aynı şekilde 23 yaşında. Ulan sizin yaşınızda üniversite bitiren var hala ne liseli tavırları bunlar? Cast seçimini yapanlar bunlara biraz dikkat etsin rica ediyorum. Bakın rica. Bu diziye tekrar döneceğim unutturmayın.

Aklıma bir başka örnek geldi, resimdeki dizi Lise Defteri. Oyuncu seçimi şimdi aklımda kaldığı kadarıyla biraz daha uygundu sanki ama Emre Altuğ vardı lan! 33 yaşındaydı kendisi bu dizi esnasında. E oha! Rekor olabilir bu konuda. Yine Ece Erken vardı. 25 yaşındaydı. Daha fazla örnek vermeyeceğim bu konuda. Çünkü bu dizilere uygun yaşta öğrenci sayısı bir elin parmaklarını geçmez belki de. Sanırım bu konuda gerçek anlamda en başarılı diziler de Koçum Benim ve Hayat Bilgisi'ydi. Birkaç istisnayı saymazsak.

Gelelim bu dizilerle ilgili sıkıntılı olduğum bir diğer konuya. Neymiş bu konu? Bu dizilerdeki öğrencilerin yaşlarını aşan işler yapmalarıymış mesela. Küçük Sırlar'ın 2. bölümüne baktım biraz. Herkes araba kullanıyor. Okula arabayla giriyorlar falan. Tamam zenginsiniz okulunuz da fazlasıyla geniş bu konuda bir şey diyemem. Ama lise öğrencisi olduğunuza göre 18 yaşını geçmiş olmanız pek olası değil. E ehliyet nerde? Nasıl herkesin altında araba oluyor? Bir de ben okulumu hatırlıyorum da şerefsizim siyah ayakkabı dışında ayakkabıyla almazlardı bizi. Ama bakıyorum bu dizide herkes farklı üniforma giyiyor, kızlar ayakkabı olarak yüksek topuk tercih ediyor falan. Oha lan! Ayıp ama. Yemeyin bizi bu kadar.

Uzun zamandır aklımdaydı bu tür bir yazı yazmak. Şimdi biraz içimi döktüm. Aklımda olan birçok şeyi yazmayı eminim unutmuşumdur. Zaten bana kalırsa bu yazıyı da yazmazdım bir türlü zaman bulup ama Zaytung'da gördüğüm şu haberle beraber hadi bakalım dedim de yazdım.

"Son 20 Senedir Gençlik Dizilerinde Lise Öğrencisini Canlandıran Oyuncu, Kalp Yetmezliğinden Yaşamını Yitirdi"

Hiç yorum yok: